Sagoland

Nu var det allt ett bra tag sen jag skrev, det har ju inte hänt allt för mycket så har inte haft något att skriva om dirket. Sen tycker jag att veckan har springt iväg rätt duktigt utan att sitta vid datorn.

Nu lysser solen äntligen, dock så blåser det lite. Men det tar jag, hällre det än massa regn som det har varit för mycket av nu.

I torsdags var vi barnvakt åt Evelina och det gick ju som på en dans då hennes gamla dagis kompis bor på gården så dom lekte hela dagen så det var inte allt för krävande.  Dock så vill hon inte åka hem och var ledsen när hon åkte hem. Men det är bara att lilla syster kommer någon mer gång.
 På kvällen så vart med sen mat, men det var gott i alla fall, även Sonny och Jennie tittade in på en bit mat. Sen tog jag mig ett försök att klippa Sonny, det var okej ändå. Behövde inte snagga honom helt i alla fall=P  Samtigit satt Jennie på golvet och kollade på massa kläder. Tobbe och Zacke tog sig ett bad. Alla var sysselsatta i alla fall.

Fredag så blev det en promenad på en och halv timme ungefär med Nicke Cattis och Ludwig. Tog även en trip upp till centrum, då fick Zacke sitta i bärselen så att han se världen lite. När vi väl vara hemma så sprang Jennie och Sonny fram och tillbaka här ett bra tag. Dom kom och lämnade och hämtade saker och åkte runt hela stan tror jag. Sen vart det hem att laga mat äntligen, även denna dag med Sonny och Jennie. Sen datanördade killarna och ja o Jennie kollade på tv men Jennie slockande som VANLIGT. Då vart det att klippa Tobbe denna gång, inte lika svårt eftersom han bara snaggar sig. Sen vart det ett bad tillsammans för att sedan avsluta kvällen med en film

   


Idag då, vaknade man klockan sex av Tobbes väckar klocka då han ska iväg med Sonny Pappa och ett gäng gubbar och spela paintboll. Samtidigt vaknade plutten och ville inte sova. Så vart att man låg kvar i sängen och kollade på en film " Allt flyter " Såg dock inte klart den, passade på att sova ett tag till då plutten sov. Men verkade inte som jag missade något bra ändå. Halv kass film verkar det vara.
Sen väckte jag och plutten, Jennie klockan tio för att fråga om hon ville äta frukost med oss. Självklart ville hon det, så då vart det frukost och sen diska bädda sängen och sen somnade plutten och nu sitter jag här.  Vi har inte kommit mycket längre idag..


Ikväll blir det en sväng till baksidan för att snacka lite skit med arbetskompisarna, för dom ska festa, grilla och spela brännboll ikväll. Alltid trevligt att ta ett par ord med dom. Träffar dom ju inte så ofta längre. =)  Kan ju då inte delta själv då jag är själv hemma med Zacke tills imorgon.

Nu ska ja vara lite social med Jennie om inte hon också datanördar för fullt :P ahaha

Hare bra
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0