En riktigt lång dag!

Oj detta har varit en riktigt lång dag. Har inte ens sovit middag, vilket som förvånar mig eftersom dagen började redan klockan fem imorse. Ändå känner jag mig riktigt pigg och känner mig inte ens lite trött. Vilket är super skönt.

Vilket underbart sommarväder vi fick idag då. När jag vaknade imorse så regnade som bäst ute, vilket jag trodde att det skulle blir en grå tråkigdgag. Klädde på Zackarias regn jacka och och gummistövlar. När vi väl går ut upptäcker jag till min stora förvåning att solen lysser och värmen är frame. Galoner behövdes ju eftersom det var väldigt blött.
Att lämna honom efter en vecka gick förväntat bra, han fick sätta sig och äta frukost. Då blev mitt lilla matvrak glad. Eftersom han vägrade äta frukost och enbart skulle ha flasa välling när han vaknade.


Själv åkte jag till barnmorskan för att göra min glukosbelastning och även vanlig undersökning. Allt gick super bra, men fy ussh blää vad äckligt det är dricka sockerlösningen som man ska dricka. Jag hade fem minuter på mig att få i mig det, men det tog ca en kvart.
Barnmorskan sa till mig att ja inte kommer får några "stora bebisar".  Hehe. Som det lätt på henne så tror hon inte att ja kommer gå över tiden. Vilket glädjer mig, fast man vet ju aldrig. Hon grundar det på att jag är omfödderska och att ja födde Zackarias för tidigt. 

Efter det åkte jag hem  hämtade min prins hos dagmamman för att sedan gå hem och städa. Sen vart det lekparken för resten av dagen. Jag kan upplysa om att jag hade med mig en riktigt skitgris in. Kläderna åkte av dirket och han fick duscha och sedan bada sig ren. " skitiga barn är friska barn" - som man så fint brukara säga!
Tröttheten fanns hos honom med.  Han ligger nu och sussar söt, kommer några ord ibland. Pratar i sömnen - måste fått det ifrån sin pappa  =)

Nu ska ja kolla på tv och lösa lite korsord;) Tant varning! Haha

Ha en toppen kväll, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0