Sommarväder över en natt

Konstigt att vädret kan vända så otroligt fort, det var som att vända sida. Imorse regnade så gråmulet ut. När ja gick ut på förmiddagen var det väldigt kvaft, vilket det har varit hela dagen. Men eftermiddagen bestod av riktig sommarkänsla. Gud så underbart. Hoppas att vädret håller i sig. För jag vill ha sommar.

Är otroligt glad över att jag hann klippa gräset ikväll innan regnet kom, lätt som det regnade iallafall och himlen var rätt mörk så tror det gjorde det. Plockade även bort lite jäkla maskroser som min gräsmatta består av. Ussh vilken tråkig gräsmatta jag har, ogräs, jord, mossa och allt vad du kan kalla det. Det som det finns minst av är ialla fall gräs. Vet inte vad jag ska göra för att gå ordning på det, tycker att jag har lagt gräsfrön varje år för att få lite fart i det, men det hjälper inte.
Hoppas vädret är fint imorgon med för då blir det trädgårdsarbere. Tvätta trall, gräva lite för att få bort lite ogräs, ta bort ännu mera maskroser. Sen ska ja nog försöka tvätta fönsterna i vardagsrummet för dom ser för taskiga ut. Plus att vi har tvättstugan. Så det är mycket på schemat. Skulle gärna vilja baka lite med, får se vad tiden säger att jag hinner.

Har verkligen kommit in i det där med att baka igen känner jag, tänkte googla runt lite för att försöka hitta några goda frallor som är lättbakade. Vi får se vad jag hittar.


Vi var ute ett tag på eftermiddagen förut, jag klädde på Zackarias som vanligt då jag inte hade uppfattat tempraturen ute. När vi väl är ute  vill ja gärna att han tar av sig sin jacka för den tjocka tröjan räcker gott och väl, men då blir han ledsen och ska bestämt ha sin jacka på sig. Han är bra rolig han.
Han fick även leka lite med sin kompis Bea, gunga lite sen kom dom på båda två att åka ruschkana(stavning) vilket dom fick göra på Beas baksida. Eftersom våran lekpark inte är anpassade för små barn. Måste vara 6 - 12 för att åka våran ruschkana, tycker inte om att Zackarias ska klättra i den.
Så våran utomhus lek slutade på deras baksida, dom hade kul barnen och jag uppskattade det trevliga sällskapet. Annars kan det lätt bli långtråkigt att sitta själv i lekparken. Tyvärr har jag inte kamran i närheten annars hade jag kunna bjuda på en bild på dom söta.  Men får bli imorgon


Nu ska ja googla på min frallor. Sov gott mer er sen, för det ska ja göra sen.

God Natt

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hej! :) lever du med din sons pappa? du skriver aldrig om honom så därför jag undrade :)

2010-05-16 @ 16:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0